Αποκρυπτογραφώντας μιας αγγελία εργασίας


Μια αγγελία εργασίας, είτε αναρτηθεί σε εξειδικευμένα job boards, σε sites, είτε στο Linkedin είναι συχνά η πρώτη επαφή μεταξύ ενός υποψηφίου και μιας εταιρείας.

Εκτός από ένα μέσο και πρώτο «φίλτρο» της εταιρείας για εύρεση κατάλληλου προσωπικού, η αγγελία εργασίας αποτελεί και καθοριστικό παράγοντα για την αποστολή ή όχι του βιογραφικού από τον υποψήφιο που βρίσκεται σε αναζήτηση εργασίας.

Σε γενικές γραμμές οι αγγελίες εργασίας είναι παρόμοιες. Ο τρόπος γραφής τους όμως μπορεί να ποικίλει σημαντικά και να σας δώσει πολλές και χρήσιμες πληροφορίες για την εταιρεία, την κουλτούρα της και το γενικό πλαίσιο της θέσης.

Ιδού λοιπόν, μερικές συμβουλές για να μπορέσετε να αποκρυπτογραφήσετε και να αξιολογήσετε αποτελεσματικά μια αγγελία, ώστε να κερδίσετε χρόνο και να στοχεύσετε σε θέσεις εργασίας που πραγματικά ανταποκρίνονται στις ικανότητες και στην εμπειρία σας.

Η ορολογία

Ας αρχίσουμε με τα στοιχειώδη! Στην περίπτωση που μια αγγελία εργασίας ανταποκρίνεται πραγματικά στο προφίλ σας, σίγουρα θα πρέπει να είστε σε θέση να την κατανοήσετε πλήρως.

Μια αγγελία που περιέχει τεχνικούς όρους και επαγγελματική φρασεολογία σίγουρα στοχεύει συγκεκριμένα προφίλ υποψηφίων. Αν δεν μπορείτε να την καταλάβετε…πολύ απλά η θέση εργασίας δεν είναι κατάλληλη για εσάς.

Το ύφος επίσης της αγγελίας δεν είναι τυχαίο. Μπείτε στην διαδικασία να το αποκρυπτογραφήσετε. Είναι γραμμένη στον ενικό ή στον πληθυντικό; Είναι φιλικό ή επίσημο; Τα συγκεκριμένα στοιχεία είναι σημαντικά καθώς αντικατοπτρίζουν το εργασιακό περιβάλλον και την εταιρική κουλτούρα που ενδεχομένως να βρείτε στον δυνητικό σας εργοδότη.

Σιγουρευτείτε ότι αισθάνεστε «άνετα» με την αίσθηση που σας αποπνέει η αγγελία και η περιγραφή της θέσης.

Προοίμιο της θέση εργασίας

Ο τρόπος με τον οποίο δομείται η αγγελία εργασίας πολύ συχνά μας δίνει και μια εικόνα για την εταιρεία που την δημοσίευσε.

Αν η θέση εργασίας περιέχει πολλές λεπτομέρειες και ακριβείς πληροφορίες αναφορικά με τα καθήκοντα της θέσης, το μισθό, το είδος της σύμβασης ή την περίοδο κατάρτισης που προβλέπεται, η εταιρεία δείχνει ότι γνωρίζει ακριβώς τι αναζητά από τον υποψήφιο. Ενδεχομένως να σας δοθεί λιγότερη ευελιξία ως προς τον τρόπο εργασίας σας, αλλά σίγουρα θα γνωρίζετε ακριβώς τι αναμένεται από ,.

Από την άλλη πλευρά, μια αγγελία που στερείται σωστής δομής ή ύπαρξης πληροφορίων, υποδηλώνει συχνά ότι η ίδια η εταιρεία δεν γνωρίζει ακριβώς τι ψάχνει ή δεν θέλει να το δημοσιοποιήσει σε μια αγγελία.

Αυτό μπορεί να σημαίνει πολλά: μια εταιρεία χωρίς οργάνωση, μια εταιρεία που αναζητά τον multitasking GOAT που τα κάνει όλα και συμφέρει ή ακόμα και μια startup που δεν έχει καθορίσει ακριβώς συγκεκριμένες θέσεις εργασίας που επιθυμεί να καλύψει και θα τις οριστικοποιήσει όταν ενταχθεί ο υποψήφιος στην ομάδα.

Οι προσδοκίες

Δώστε μεγάλη προσοχή στο τί περιμένει η εταιρεία όταν αναγράφει σε μια αγγελία τις δεξιότητες που αναζητά. Για παράδειγμα, «να μπορεί να εργαστεί σε ομάδα» δεν σημαίνει να μπορεί να διοικήσει μια ομάδα. Επίσης ένας υποψήφιος «σοβαρός και υπεύθυνος» δεν μεταφράζεται σε «άκαμπτος» ή «αυστηρός». Μπορεί η εταιρεία να αναζητά έναν υποψήφιο που έχει αίσθημα ευθύνης, ο οποίος είναι έγκαιρος και κάνει τη δουλειά του με συνείδηση…χωρίς όμως να ξεχνάει να είναι χαμογελαστός, φιλικός ή χαλαρός!

Αντίθετα, ένα «δημιουργικός» υποψήφιος δεν είναι απαραίτητα «ιδιόρρυθμος» ή «μη συμβατικός» αλλά ένα άτομο που θα φέρει πρωτότυπες λύσεις ή καινοτόμες ιδέες…όντας ταυτόχρονα σοβαρό στην εργασία του.

Αξιολογήστε σωστά τα επίθετα που χρησιμοποιούνται στην αγγελία, προσαρμόζοντας και προβάλλοντας σωστά την εμπειρία, τις δεξιότητες και τα δυνατά σας σημεία στο βιογραφικό σας πριν την αποστολή του.

Απαραίτητα VS Επιθυμητά προσόντα

Ανάλογα με την επιλεγμένη ορολογία της αγγελίας εργασίας, μπορείτε να πάρετε και μια ιδέα για τη βαρύτητα που δίνει η εταιρεία σε συγκεκριμένες δεξιότητες / ικανότητες του συνεργάτη που επιθυμεί να εντάξει στο δυναμικό της. Ορισμένες θα είναι «απαραίτητες», άλλες «επιθυμητές» και άλλες θα αποτελέσουν ένα «πλεονέκτημα».

Αν δεν έχετε τις απαραίτητες δεξιότητες που περιγράφει στην αγγελία ένας εργοδότης, δεν υπάρχει λόγος να υποβάλετε το βιογραφικό σας. Δύσκολα θα μπορέσετε να πάρετε τη θέση όταν τελικά δεν κατέχετε την άριστη γνώση της γλώσσας προγραμματισμού που αναζητά η εταιρεία, δεν έχετε την απαραίτητη ευχέρεια στα Γαλλικά ή τα Ισπανικά ή είστε εσωστρεφής ενώ η θέση απαιτεί εξελιγμένες επικοινωνιακές δεξιότητες.

Από την άλλη πλευρά, όταν δεν διαθέτετε τις επιθυμητές δεξιότητες είναι ευκολότερο να τις αντισταθμίσετε με άλλα δυνατά σας σημεία τονίζοντας στη περίπτωση που πραγματοποιηθεί μια συνέντευξη ότι είστε διατεθειμένοι να μάθετε και να εξελιχθείτε.

Η αποκρυπτογράφηση μιας αγγελίας στηρίζεται στην κατανόηση από την πλευρά σας των προσδοκιών που έχει η εταιρεία αλλά και στην αυτοαξιολόγησής σας σχετικά με την εμπειρία και τις ικανότητες που διαθέτετε. Προσπαθήστε να μπείτε στη θέση του recruiter που έχει αναρτήσει την αγγελία και σιγουρευτείτε ότι προβάλετε με τον καλύτερο τρόπο στο βιογραφικό σας, όλα τα στοιχεία τα οποία αποδεικνύουν ότι έχετε το κατάλληλο «πακέτο» για να καλύψετε τις ανάγκες του.

Previous
Previous

Εύρεση εργασίας: τα «σημεία ελέγχου» για κάθε υποψήφιο

Next
Next

Τα σημάδια μιας πετυχημένης συνέντευξης εργασίας