10 tips για ένα ισχυρό προφίλ στο LinkedIn


Τα social media έχουν γίνει βεβαίως αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής μας, αλλά πλέον έχουν εισέλθει δυναμικά και στον επαγγελματικό τομέα. Όλο και περισσότεροι άνθρωποι, στρέφονται προς αυτά τόσο για να βρουν μια νέα θέση εργασίας όσο και για να μείνουν ενημερωμένοι για τις καινούργιες τάσεις, εξελίξεις και ευκαιρίες της αγοράς. Χαρακτηριστικό είναι ότι σύμφωνα με το Αμερικάνικο Bureau of Labor Statistics το σημαντικό ποσό της τάξης του 70% των θέσεων εργασίας, βρίσκονται μέσω του διαδικτύου. Το Facebook, το Instagram, το Twitter δυνητικά μπορούν να γίνουν εργαλεία ανεύρεσης εργασίας, όμως αναμφισβήτητα στην προκειμένη, το LinkedIn – με 562 εκατομμύρια εγγεγραμμένους χρήστες- θεωρείται το πλέον κατάλληλο μέσο γι’ αυτήν την δουλειά.

Σωστή φωτογραφία

Αμέσως μόλις κάποιος μπει στο προφίλ σας, το πρώτο πράγμα που θα κάνει ασυναίσθητα είναι να κοιτάξει την φωτογραφία σας, γι’ αυτό και η επιλογή της είναι σημαντική. Η καλύτερη εκδοχή θα ήταν η επιλογή μιας επαγγελματικής φωτογραφίας, όμως ακόμη και στη περίπτωση που επιλέξετε να προσπαθήσετε να τραβήξετε μόνος σας μια λήψη, θα πρέπει να πληροί κάποιες προδιαγραφές. Ανοιχτόχρωμο background, καλή ανάλυση, περιποιημένη εμφάνιση και επαγγελματικά ρούχα είναι τα σημαντικότερα συστατικά για μια επιτυχημένη φωτογραφία που θα αποπνέει επαγγελματισμό. Αξίζει εδώ να αναφερθεί, ότι τα προφίλ με φωτογραφία, υπερισχύουν σε πιθανότητες θέασης από κάποιον μελλοντικό εργοδότη κατά 14 φορές έναντι εκείνων που δεν διαθέτουν κάποια φωτογραφία.

Public Profile

Φυσικά, απαραίτητη προϋπόθεση προκειμένου να κάνετε τις κατάλληλες διασυνδέσεις και να βρείτε μια δουλειά που πληροί τις προϋποθέσεις σας, είναι να έχετε το προφίλ σας δημόσιο. Όπως είναι λογικό, καθιστώντας το προφίλ σας δημόσιο, οφείλετε να είστε ιδιαίτερα προσεκτικοί στην έκθεση προσωπικών δεδομένων. Η πλατφόρμα μας δίνει την δυνατότητα να προσθέσουμε το e-mail καθώς και τον αριθμό του κινητού τηλεφώνου μας, προκειμένου να υπάρχει ένας πιο άμεσος τρόπος επικοινωνίας για δικτύωση (με πρώην συνεργάτες, ήδη υπάρχουσες επαφές ή και για εργοδότες). Το σίγουρο είναι ότι ανεξάρτητα από το θέμα του κινητού που ενδεχομένως και να σας κωλύει η ιδέα του να είναι σε κοινή θέα ο προσωπικός σας αριθμός, το e-mail σας είναι απαραίτητο να εμφανίζεται στο προφίλ σας. Ως τόπος κατοικίας, μην εμπλακείτε σε λεπτομέρειες, αρκεστείτε στο να γράψετε μια ευρύτερη περιοχή, όπως για παράδειγμα: Athens, Greece.

Σωστή συμπλήρωση του Summary

Ναι, είναι γεγονός ότι το σημείο αυτό είναι το δυσκολότερο - αν όχι το πιο άβολο για την συμπλήρωση του LinkedIn Profile σας. Γενικά, το Summary πρέπει να είναι σε πρώτο ενικό πρόσωπο, έκτασης περίπου 4-5 γραμμών και μέσα σε αυτό το διάστημα πρέπει να καθίσταται ξεκάθαρος ο τομέας που θέλει ο υποψήφιος να ασχοληθεί, η επαγγελματική του εμπειρία και τα skills με τα οποία είναι εξειδικευμένος. Επίσης, άμα η ιδέα ενός ενιαίου κείμενου σας αγχώνει, δοκιμάστε να χρησιμοποιήσετε bullets, καθιστώντας το έτσι πιο ευανάγνωστο. Μια καλή συμβουλή είναι να προσπαθήσουμε στο τέλος να γράψουμε το Summary, καθώς η ίδια η πλατφόρμα μας βοηθάει, μέσω πληροφοριών που έχουμε ήδη συμπληρώσει. Επιπλέον, μια απλή «περιπλάνηση» σε άλλα προφίλ, αλλά και στο Google, είναι πιθανό να σας δώσουν ενδιαφέρουσες ιδέες.

Επαφές - Connections

Πολύ σημαντική δυνατότητα που μας δίνει το συγκεκριμένο μέσο κοινωνικής δικτύωσης είναι η δημιουργία «επαφών» - Connections στην γλώσσα του LinkedIn, οι οποίες μας βοηθούν να έρθουμε σε επαφή με άτομα που γνωρίζουμε, από πρώην συμμαθητές μέχρι συναδέλφους, αλλά και με άτομα, των οποίων εκτιμάμε την δουλειά τους ή τη συνεισφορά τους σε συγκεκριμένα γνωστικά αντικείμενα. Στο σημείο αυτό, να αναφέρουμε ότι όταν «ψαχουλεύουμε» κάποιο προφίλ στο LinkedIn, τότε το άτομο θα ειδοποιηθεί για την συγκεκριμένη ενέργεια, όμως αυτό δεν είναι κάτι που θα πρέπει να μας ανησυχεί, δεδομένου ότι η περιήγηση δεν αφορά κάτι προσωπικό, αλλά επαγγελματικό. Ωστόσο, η πλατφόρμα δίνει περαιτέρω δυνατότητες ως προς την ορατότητα των προσωπικών λογαριασμών, μέσω της ενότητας «Profile viewing options» που θα την βρείτε κλικάροντας στην επιλογή Profile και στην συνέχεια Privacy. Πιο συγκεκριμένα, υπάρχουν τρείς επιλογές σχετικά με τον τρόπο που μπορείτε να εμφανίζεστε στα υπόλοιπα μέλη της πλατφόρμας και οι οποίες είναι οι εξής:

  • Είτε Public, εμφανίζοντας κανονικά το ονοματεπώνυμό σας και το headline σας. Η επιλογή αυτή γενικά συνίσταται και από την ίδια την πλατφόρμα,

  • Είτε Semi-Private, υπό την έννοια ότι δεν θα εμφανίζεται το όνομά σας, αλλά ο τομέας στον οποίον εργάζεστε (το εκάστοτε Industry),

  • Είτε τελείως Private, δηλαδή ως ένα ανώνυμο μέλος του κοινωνικού δικτύου.

Επίσης, μπορείτε να αναβαθμίσετε και τον λογαριασμό σας σε Premium και να επωφεληθείτε με τα προνόμια που σας δίνονται, όπως το να μπορείτε να ελέγχετε ποιος κοίταξε το προφίλ σας τις τελευταίες 90 ημέρες, ενώ εσείς να περιηγείστε ανώνυμα.

Εθελοντισμός

Ίσως σας φαίνεται μικρής σημασίας το να μιλήσετε για κάποια μικρή ή μεγάλη εθελοντική ενέργεια στην οποία έχετε συμμετάσχει, όμως θα εξακολουθούσατε να έχετε την ίδια άποψη εάν μαθαίνατε ότι οι εταιρίες (με ποσοστό 42%!), αξιολογούν τον εθελοντισμό σας ισάξια με την εργασιακή σας εμπειρία; Μάλλον όχι! Γι αυτόν τον λόγο ασχοληθείτε ενδελεχώς με το κομμάτι του εθελοντισμού όχι μόνο στο προφίλ σας στο LinkedIn, αλλά και στο βιογραφικό σας.

Κρατήστε ανανεωμένο το προφίλ σας

Όταν μπαίνετε σε μία σελίδα και βλέπετε σκόρπιες πληροφορίες δίχως συνοχή, δεν εγκαταλείπετε άμεσα την σελίδα αυτή; Η απάντηση είναι θετική και επομένως φροντίστε να μην είναι έτσι και το επαγγελματικό σας προφίλ στο LinkedIn!

Τι καλύτερο από το να μπαίνει ένας μελλοντικός εργοδότης σε ένα προφίλ και να το βλέπει διαρκώς ενημερωμένο, πλήρες και προσεγμένο; Όσο πιο ενημερωμένο και καλά οργανωμένο είναι το προφίλ σας, τόσο πιο πολλές πιθανότητες έχετε να ασχοληθούν μαζί του οι recruiters.

Μια καλή ιδέα είναι να δημοσιοποιείτε υλικό σχετικό με την δουλειά σας προκειμένου να προωθήσετε το brand σας, όπως επίσης και να τοποθετήσετε σχετικά links για απευθείας μεταβίβαση.

Μια ακόμη συμβουλή είναι να μην γεμίζετε το προφίλ σας με λεπτομέρειες μικρής σημασίας, οι οποίες όχι απλώς δεν θα βοηθήσουν στην επιλογή σας, αλλά πολύ περισσότερο θα αποπροσανατολίσουν κάποιον που ενδεχομένως ενδιαφέρεται να εργαστεί μαζί σας. Εργασίες μικρής διάρκειας που δεν ανήκουν ούτε κατά προσέγγιση στον τομέα που ανήκετε ή/και θέλετε να εργαστείτε, δεν υπάρχει λόγος να αναφέρονται.

Συστάσεις – Endorsements

Μια ακόμη εξαιρετικά ενδιαφέρουσα δυνατότητα που μας δίνεται μέσω της πλατφόρμας του LinkedIn είναι οι συστάσεις (endorsements). Μπορείτε πολύ εύκολα να αποκτήσετε συστάσεις από πρώην συναδέλφους αλλά και από άλλα άτομα που γνωρίζετε και έχετε συνεργαστεί μαζί τους. Η απλή λογική για άμεση δημιουργία συστάσεων, προστάζει να κάνετε εσείς πρώτοι συστάσεις, έτσι ώστε να σας ανταποδοθούν. Σίγουρα ένα άτομο με αρκετές συστάσεις θα ληφθεί σοβαρότερα υπόψη από έναν εργοδότη, έναντι κάποιου υποψηφίου που δεν έχει επενδύσει αντίστοιχα σε αυτό το χαρακτηριστικό.

Προωθήστε με τον καλύτερο τρόπο τον εαυτό σας!

Όταν έχετε μια συνέντευξη για μια θέση εργασίας, η οποία σας ενδιαφέρει πολύ, δεν θα προσπαθήσετε να παρουσιάσετε τον καλύτερό σας εαυτό; Με παρόμοιο τρόπο και στο LinkedIn, θα πρέπει να λειτουργείτε αντιστοίχως, και επομένως να αναφερθείτε σε σεμινάρια, workshops, εκπαιδεύσεις και projects στα οποία έχετε συμμετάσχει ή έχετε ηγηθεί. Έχοντας ένα τέτοιο εφόδιο, ένας μελλοντικός εργοδότης μπορεί να ενημερωθεί για τις δεξιότητές σας, όπως ομαδικότητα και δημιουργικότητα και κυρίως να συνειδητοποιήσει ότι είστε αφοσιωμένος/η με το αντικείμενο σας. Επίσης, άμα διαθέτετε κάποιο «πειστήριο» της δουλειάς σας, όπως ένα video ή μια φωτογραφία στην οποία είστε ομιλητής ή παρών σε κάποιο σημαντικό event, καλό είναι να υπάρχει στο προφίλ σας.

Ένας ακόμη τρόπος να προωθήσετε καλύτερα τον εαυτό σας μέσω της διαδικτυακής σας σελίδας στο LinkedIn είναι να έχετε έναν «πιασάρικο» - αλλά πάντα αληθινό- τίτλο, ακριβώς κάτω από το όνομά σας, στην αρχή του προφίλ σας! Ο τίτλος αυτός θα πρέπει να καθορίζει με σαφήνεια την θέση στην οποία βρίσκεστε ή στοχεύετε καθώς και τον τομέα ενδιαφερόντων σας.

Κοινωνικοποιηθείτε!

Δείξτε ότι είστε κοινωνικοί! Δείξτε ότι έχετε θέληση να είστε διαρκώς ενημερωμένοι για το αντικείμενό σας! Δείξτε ότι έχετε άποψη, συγκροτημένη σκέψη και επιχειρήματα! Πως θα το κάνετε αυτό; Δίνοντας τη γνώμη σας σε διάφορες αναρτήσεις, μέσω της συμμετοχής σας σε ομάδες (groups) και forums βεβαίως! Μια δυναμική παρουσία στα social που υποδηλώνει όρεξη για συνεχή μάθηση και διάθεση για διεύρυνση των δυνατοτήτων, είναι απολύτως επιθυμητή! Άλλωστε, τα προφίλ που διαθέτουν το συγκεκριμένο χαρακτηριστικό, είναι 5 φορές πιθανότερο να γίνουν αντικείμενο θέασης έναντι άλλων που δεν το διαθέτουν.

Ακολουθήστε τις εταιρίες που σας ενδιαφέρουν!

Σίγουρα έχει περάσει από το μυαλό σας, η σχεδόν σουρεαλιστική ιδέα ενός Dream Job! Το πρώτο βήμα για να προσεγγίσετε κάτι τέτοιο είναι να ακολουθήσετε τις εταιρίες αυτές στα προφίλ στο LinkedIn. Έτσι, με ένα απλό scroll down, μπορείτε να πάρετε χρήσιμες πληροφορίες για την ιστορία της εταιρίας αυτής, το όραμά της, τους στόχους και τις αξίες της, αλλά και για τις προϋποθέσεις που πρέπει να πληροί κάποιος υποψήφιος προκειμένου να εργαστεί στην εταιρία αυτή. Άλλωστε, γιατί όχι; Με τον τρόπο αυτό, μπορείτε και να προετοιμαστείτε καλύτερα για μια πιθανή συνέντευξη με την εταιρία αυτή στο μέλλον.

Ολοκληρώνοντας, κάτι που θωρείται αυτονόητο αλλά αξίζει να επισημανθεί είναι ότι πρέπει να υπάρχει απόλυτη αντιστοιχία ανάμεσα στις πληροφορίες που βρίσκονται στο βιογραφικό σας και σε εκείνες που υπάρχουν στο προφίλ σας, στην πλατφόρμα του LinkedIn. Ίσως, μερικές φορές να τυχαίνει να υπερβάλλουμε για κάποια προσόντα μας, προκειμένου να τραβήξουμε την προσοχή κάποιου εργοδότη, όμως είναι σίγουρο ότι το αποτέλεσμα θα είναι αρνητικό σε περίπτωση που οι πληροφορίες διαφέρουν.

Ακολουθήστε αυτές τις απλές συμβουλές και επενδύστε χρόνο στην ολοκλήρωση ενός ανταγωνιστικού προφίλ και που ξέρετε; Ίσως η προοπτική μιας συνέντευξης να είναι ακόμα πιο κοντά από ότι φανταζόσασταν! Καλή επιτυχία!

Previous
Previous

Αλλαγή εργασίας: Γιατί είναι τόσο δύσκολο να κάνετε το επόμενο βήμα;

Next
Next

Φωτογραφία στο βιογραφικό: Απαραίτητη ή όχι;