Φωτογραφία στο βιογραφικό: Απαραίτητη ή όχι;


Με την ολοκλήρωση της δημιουργίας του βιογραφικού σας, έρχεται η στιγμή που πρέπει να αποφασίσετε άμα πρέπει να προσθέσετε μια φωτογραφία σας στην συνηθισμένη γωνία που έχει μείνει κενή! Χρειάζεται; Έχετε την κατάλληλη; Θα αυξήσει τις πιθανότητες να σας καλέσουν σε συνέντευξη ή θα έχει αρνητικό αντίκτυπο; Λογικοί οι προβληματισμοί σας και οι απαντήσεις ποικίλες, καθώς οι απόψεις διίστανται και σίγουρα δεν υπάρχει ένας χρυσός κανόνας όσο αφορά την Ελληνική αγορά εργασίας ο οποίος να μπορεί να εφαρμοστεί σε όλες τις περιπτώσεις.

Καθώς η απόφαση καταλήγει τελικά σε εσάς, θα προσπαθήσουμε να σας βοηθήσουμε παρουσιάζοντας τα κύρια σημεία που χρήζουν προσοχής για την τοποθέτηση της φωτογραφίας σας στο βιογραφικό.

Η φωτογραφία

Ξεκινάμε από τα στοιχειώδη. Μια φωτογραφία σε ένα βιογραφικό (όπως και σε ένα προφίλ Linkedin) οφείλει να είναι επαγγελματική. Πρόσφατη, πορτραίτου, με κατάλληλο ντύσιμο και χωρίς θόρυβο στο φόντο και σε καλή ανάλυση.

Φωτογραφίες ολόσωμες, από εξόδους, διακοπές, εξορμήσεις στη φύση ή άλλες κοινωνικές, φιλικές, οικογενειακές υποχρεώσεις και στιγμές, είναι καλύτερα να τις αποφύγετε όπως επίσης και το cropping που προσπαθείτε να κάνετε για να “κόψετε” τον φίλο ή φίλη σας που είναι δίπλα σας και σας έχει πάρει αγκαλιά!

Χωρίς να είναι αναγκαίο και άμα υπάρχει η δυνατότητα, θα μπορούσατε να επενδύσετε σε έναν επαγγελματία φωτογράφο, ο οποίος θα σας καθοδηγήσει, θα σας συμβουλέψει κατάλληλα και θα δημιουργήσει ένα σαφώς καλύτερο και πιο επαγγελματικό αποτέλεσμα σε σύγκριση με μια φωτογραφία τραβηγμένη από εσάς.

H θέση εργασίας

Άλλο σημείο στο οποίο θα πρέπει να εστιάσετε την προσοχή σας είναι η θέση εργασίας για την οποία σκοπεύετε να στείλετε το βιογραφικό σας.

Στη περίπτωση που οι αγγελίες έχουν σαν προαπαιτούμενο την αποστολή βιογραφικού με πρόσφατη φωτογραφία, τα πράγματα είναι ξεκάθαρα: οφείλετε να την συμπεριλάβετε! Επίσης, είναι προτιμότερο να έχετε φωτογραφία στο βιογραφικό σας και για θέσεις εργασίας που αφορούν ειδικότητες με άμεση και κατ’ ιδίαν επαφή με πελάτες (πωλήσεις, γραμματειακή υποστήριξη, reception, εξυπηρέτηση πελατών, κ.α.), καθώς ενδέχεται να αποτελέσει κριτήριο επιλογής του υποψηφίου.

Από την άλλη πλευρά, για θέσεις στις οποίες η φύση και οι αρμοδιότητες της εργασίας δεν απαιτούν άμεση επαφή με πελάτες, ενδεχομένως η φωτογραφία στο βιογραφικό να μην παίζει κανένα απολύτως ρόλο σαν κριτήριο επιλογής και η προσθήκη της να είναι περιττή.

H έρευνα του 2010

Το 2010 εκδόθηκε η έρευνα με τίτλο “Are Good-Looking People More Employable?” από τους Bradley J. Ruffle και Ze’ev Shtudiner, των Πανεπιστημίων Ben-Gurion και Ariel. Για τους σκοπούς διεξαγωγής της έρευνας απεστάλησαν 5.312 βιογραφικά σε ζεύγη για 2.656 θέσεις εργασίας σε δέκα διαφορετικούς τομείς απασχόλησης, ώστε να διαπιστωθεί σε τι βαθμό η προσθήκη φωτογραφίας στο βιογραφικά μπορεί να επηρεάσει την ανταπόκριση των επιχειρήσεων για την πραγματοποίηση μιας συνέντευξης.

Σε κάθε ζευγάρι, το ένα βιογραφικό σημείωμα ήταν χωρίς φωτογραφία. Το δεύτερο, σχεδόν παρόμοιο και χωρίς αποκλίσεις ως προς τους τίτλους σπουδών, την εμπειρία και τις δεξιότητες, περιείχε στη μια περίπτωση φωτογραφίες εμφανίσιμων αντρών και γυναικών και στην άλλη λιγότερο εμφανίσιμων ατόμων.

Τα κύρια ευρήματα της έρευνας ήταν πολύ ενδιαφέροντα και διαφωτιστικά!

Τα βιογραφικά με φωτογραφία εμφανίσιμων αντρών είχαν ένα ποσοστό ανταπόκρισης από την πλευρά των εταιρειών της τάξης του 19,7%, σχεδόν 44% υψηλότερο από το ποσοστό ανταπόκρισης του 13,7% των ανδρών χωρίς φωτογραφία και πάνω από το διπλάσιο του ποσοστού του 9,2% των ανδρών με φωτογραφία που ήταν λιγότερο εμφανίσιμοι.

Από την άλλη πλευρά για τις γυναίκες παρατηρήθηκαν τα ακόλουθα:

Την μεγαλύτερη ανταπόκριση από τις εταιρίες είχαν τα βιογραφικά γυναικών χωρίς φωτογραφία με ποσοστό 16,6%. Ακολούθησαν τα βιογραφικά με φωτογραφία λιγότερο εμφανίσιμων γυναικών με ποσοστό 13,6%, ενώ το μικρότερο ποσοστό με 12,8% (30% μικρότερη ανταπόκριση από τα βιογραφικά χωρίς φωτογραφίες!), ανήκε στα βιογραφικά με φωτογραφίες εμφανίσιμων γυναικών!

Με δική σας ευθύνη…

Με την τεράστια εξάπλωση των social media, της εικόνας, του προσωπικού branding και της δικτυακής παρουσίας σε μια μεγάλη ποικιλία μέσων, είναι απόλυτα λογικό να έχουμε την τάση να συνδέουμε το ψηφιακό μας αποτύπωμα με μια φωτογραφία. Ωστόσο η χρήση φωτογραφίας σε ένα βιογραφικό φαίνεται να κινείται σε διαφορετικούς ρυθμούς, περισσότερο συντηρητικούς υποκύπτοντας σε “ειδικούς όρους και προϋποθέσεις”.

Γενικά, η τοποθέτηση της φωτογραφίας στο βιογραφικό προσθέτει έναν επιπλέον παράγοντα αξιολόγησης, που σίγουρα δεν μπορεί να κριθεί ως αντικειμενικός καθώς δεν μπορείτε να γνωρίζετε αν η φωτογραφία σας “αρέσει” ή όχι στον παραλήπτη και συνεπώς άμα θα επηρεάσει με οποιοδήποτε τρόπο την απόφασή του να σας καλέσει για συνέντευξη.

Ως εκ τούτου, εκτός και αν ζητηθεί στην αγγελία ή απευθύνεστε σε ειδικότητες για τις οποίες είστε σίγουροι ότι η φωτογραφία θα “δουλέψει” υπέρ σας, θεωρούμε ότι είναι προτιμότερο να μην συμπεριλάβετε φωτογραφία στο βιογραφικό σας ώστε ο παραλήπτης να δώσει έμφαση αποκλειστικά, στην εμπειρία σας, στις δεξιότητες και στα επαγγελματικά σας επιτεύγματα.

Previous
Previous

10 tips για ένα ισχυρό προφίλ στο LinkedIn

Next
Next

Η χρήση των smiley βλάπτει την εικόνα σας στην εργασία!